Member Activities
-
cerberah wijzigde zijn profiel afbeelding 10 years geleden
-
cerberah commented on the post, Mercedes-Benz G65 AMG: rijtest en video, on the site Autoblog.nl 10 years geleden
Motor zou in verhouding wel hele lage toeren mogen draaien, bij normaal gebruik niet boven de 1000 toeren?!
En wat is nu de diagonale veerweg? of heeft deze versie hele stijve vering en stabilisatoren?0 -
cerberah commented on the post, Range Rover Sport HST: 380 pk sterke instapper, on the site Autoblog.nl 10 years geleden
Onzin, als je de 5.0 op lagere toeren zou afstemmen zou hij even efficiënt zijn. Inhoud of aantal cilinders zegt niets, maar wat wel wat zegt: meer kracht gebruiken is meer olie gebruiken, simpel als dat.
0 -
cerberah commented on the post, Elon Musk: "conventionele auto's zullen worden verboden", on the site Autoblog.nl 10 years geleden
Dit soort mensen, fabrikanten of politiek getuigt van intolerantie en fascisme.
0 -
cerberah commented on the post, Vroeger, toen MINI nog Mini was [gespot], on the site Autoblog.nl 11 years geleden
Volgens mij hebben sommige een minachting voor de originele Mini.
De nieuwe is misschien net als de 500 of de beetle wat luxer geworden maar wel minder gaaf.
Vooruitgang is veelal achteruitgang.0 -
cerberah commented on the post, De geblazen motor verdrijft de atmosferische, prima!, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
@Hupke: Even een turbo nog weggelaten, een half zo laagtoerige motor krijgt het zwaarder te voorduren en zal daarom wat zwaarder zijn uitgerust, maar een 4.0 is dat meestal al ten opzichte van een 2.0.
En het […]0 -
cerberah commented on the post, De geblazen motor verdrijft de atmosferische, prima!, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
@Hupke: Daarentegen kun je een 4.0 zo afstellen dat hij helft van toeren draait dan van een 2.0.
En weg is het voordeel van “minder wrijving, minder zaken die telkens opnieuw versneld en afgeremd moeten worden […]0 -
cerberah commented on the post, Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebber, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
@mashell: Geen last van, hij staat hier af en toe richting 100% en allicht hoor je de vloer met 120 µs tapes een beetje in tussenpauses, maar daar staat een mooier geluid tegenover. Als je een 2 sporen afspeler zou fabriceren en 70 µs tapes neemt zou de vloer nog verder weg zijn, laat staan bij […]
0 -
cerberah commented on the post, Bluetooth in je klassieker, voor de echte liefhebber, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Van digitaal word ik niet warm. Is niet raar, want digitaal zijn samples uit analoog. Pauper dus, en MP3 is pauper³.
Het zal wel aan het imago liggen, maar ik draai hier dus cassette, niets aan te verbeteren (tja behalve dat er minder plaatjes op passen, of dat er minder van tekoop is).0 -
cerberah commented on the post, Guillaume Gillet crasht zijn Audi R8 tegen een boom, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Zal wel weer een zwiepgeval zijn. Tja dat krijg je met onafhankelijke wielophanging en hydrabushings, dan heb je wat in- of uitspoor waardoor je hetzelfde effect krijgt alsof je met aangetrokken handrem rijdt.
0 -
cerberah commented on the post, Aston Martin V8 Vantage SP10 – met handbak! , on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Als er al een radio inzit serveer je hem bij echte auto’s allicht geheel als analoog met buizen (300B geeft zo’n 9watt).
En manuele versnellingen hoor je sowieso nemen met zo’n mooie V8 of V12, je mist alleen weleens een voetensteun.
Al met al, fabriceer toch maar een klassieke Aston, veel puurder.0 -
cerberah commented on the post, Gekke Zweden bouwen Volvo XC60 Pickup, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Het enige mooie aan deze wagen waren de achterlichten.
0 -
cerberah commented on the post, Range Rover gebouwd tot Hofele "Royster GT 500", on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Het probleem met hoogteverstelling bij onafhankelijke wielophanging is dat camber of spoor verlopen. Tenzij alle ‘rods’ en ‘bones’ exact dezelfde lengte hebben. (Bij starre assen geen last van verloop daarvan bij het veren)
En er blijft geen veerweg over.0 -
cerberah commented on the post, Video: Nederlander heeft angstig momentje op de 'Ring, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Afgezien de mogelijkheid van lift-off oversteer in het geval van gas loslaten of remmen ziet het eruit dat de voor- en achterkant niet in balans zijn (door gewicht, vering, demping of bandenspanning oa.). Of camber of spoor bij de wielophanging achter staat niet recht, danwel veranderd bij in- en uitveren (door geometrie) danwel veranderd door […]
0 -
cerberah commented on the post, Mercedes Unimog U5000 6×6: Meer assen is beter, on the site Autoblog.nl 12 years geleden
Gaaf karretje: portaalassen, central tyre inflation system (beadlock?), differential locks, coil springs, oftewel niets aan te verbeteren.
0 -
cerberah commented on the post, Winterbanden met of zonder velg?, on the site Autoblog.nl 13 years geleden
@driver28: Plat gestampt sneeuw is het probleem nog niet eens, meestal helpen daar juist de vele lamelletjes, alhoewel de kanten al gauw ‘bot’ worden. Het grootste probleem is wanneer het zo aangereden wordt dat het ijs wordt of bij opvriezende damp/dauw/mist/neerslag/slush/ijzel/’black ice’. Rubbersoorten, hoe zacht of hoeveel lamellen ook,…Lees meer
0 -
cerberah commented on the post, Winterbanden met of zonder velg?, on the site Autoblog.nl 13 years geleden
Winterbanden vallen mij enorm tegen.
Schoof van de winter hier in de straat, bij stapvoets in 1e versnelling en stationair toerental, evengoed bijna van de straat en tegen een schutting aan. (Lopend was het weliswaar ook niet te doen)
Wanneer verwerken ze eens ‘schuurpapier’ in winterbanden?!0 -
cerberah commented on the post, Is Aston Martin net zo vernieuwend als Apple?, on the site Autoblog.nl 13 years geleden
Nee, geen goede strategie.
Gewoon klassieke modellen als de DB5 weer maken (met V8 of V12 uiteraard), veel mooier.0 -
cerberah commented on the post, Volvo V40 Cross Country is klaar [foto en video], on the site Autoblog.nl 13 years geleden
Een nep 4×4/opgehoogde V40 met en wigvormig ‘Japans/Koreaans’ ‘nietstoevoegende’ tierelantijnen design.
Geef mij maar ‘klassieke’ rechte en strakke ontwerpen, veel mooier.0 -
cerberah commented on the post, Video: Mercedes G63 AMG met Brabus-uitlaatsysteem, on the site Autoblog.nl 13 years geleden
Een verstelbare ‘vlinderuitlaat’ is interresant: stil bij gewoon gebruik en levendig bij het ‘uitlaten’.
Klinkt mij toch wat te rauw, of komt het door de digitale filmcamera?
Niet mijn kleur trouwens, en de wielen horen maat 7.50 te zijn, al met al toch maar standaard fabrieks model dan.0 - Load More