• De vraag is niet óf er een twin-turbo Lamborghini Huracan komt, maar wanneer. Het antwoord: binnenkort.!–more–

    Voor sommigen is zelfs een supercar niet snel genoeg. En vooral de Lamborghini Gallardo bleek […]

  • Een autoliefhebber met een bijna ongelimiteerd vrij besteedbaar inkomen. Met die grote macht komt ook grote verantwoordelijkheid. En de sultan van Brunei is de Darth Vader onder de petrolheads.

    Voor zover de meeste mensen weten is elke F40 uitgevoerd met het stuur aan de linkerkant en is ieder koolstofvezel paneel gehuld in dat flinterdunne laagje verf, in Rosso Corsa, en geen andere kleur. De F40 zoals hij bedoeld is volgens Ferrari. Maar ook Italiaanse styling-principes kunnen omzeild worden met een bak geld.

    Voor Hassanal Bolkiah, zoals de sultan van Brunei heet is zelfs het meest brute en exclusieve niet goed genoeg. Vaak moet er het een en ander worden aangepast totdat er een nieuw model ontstaat, zoals de 456GT Venice. De sultan heeft zelfs een vloot Bentleys van een model dat eigenlijk helemaal niet bestaat.

    En ook de legendarische F40 ontkwam niet aan de grillen van de rijke allemansvriend. De woestijnvorst nam Pininfarina in de arm voor het ombouwen van zijn wagens. En omdat Pininfarina een opdracht pas aanneemt vanaf een oplage van zes stuks bestelde de sultan er zeven met het stuur aan de rechterkant. Want wat heb je aan waanzinnig veel geld als je er niet waanzinnig mee doet?

    Niemand weet echter precies hoe veel omgebouwde F40’s de sultan bezit. Er doen verhalen de ronde dat het er wel tien waren in vele kleuren, onder anderen een donkergroen, geel, rood, wit, gun metal en een zwart exemplaar. Dit laatste zwarte exemplaar is een F40 LM, de meest agressieve en circuitgerichte versie van de F40. Deze wagen werd in opdracht van de sultan kapotgemaakt met electrische ramen, lederen bekleding met rode details en airco.

    De F40 in gun metal lak van de rijke Arabier werd uitgerust met het interieur van een Testarossa. Dit lieten de lieden van DK Engineering niet over hun kant gaan. Zij bouwden de wagen onlangs weer terug naar zijn originele specs en besteedden daar bijna €130.000 aan. Ze hielden het stuur aan de rechterzijde maar verwijderden alle leer en luxe. De lederen fauteuils werden vervangen voor F40 LM kuipjes en de carrosserie werd teruggebracht naar de originele kleur, Rosso Corsa.

    En toch is een gun metal F40 waanzinnig dik. (via: Jalopnik)

    [lg_folder folder=”0_Celebs/Sultan_Brunei_F40_grijs/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]

  • Hoe veel kost drie jaar parkeren in een parkeergarage in Birmingham? Zo goed als 18.000 euries.

    Parkeergarage Broadway Plaza in Birmingham zit inmiddels al drie jaar met deze stoffige C-klasse in z’n maag. De zwarte Duitser staat er al zo lang dat je van de opgebouwde parkeerkosten wel een aardig vervangend karretje zou kunnen aanschaffen. Want voor sommige auto’s doe je alles om ze terug te krijgen, maar voor het terugkrijgen van een stoffige C-klasse legt waarschijnlijk niemand 18 ruggen neer.

    Het management van de garage heeft de lokale overheid inmiddels gevraagd om de auto weg te slepen. De werknemers en bezoekers van de garage worden al drie jaar geconfronteerd met de auto en staan voor een raadsel. In de tussentijd is gebleken dat de auto onafgesloten geparkeerd staat. Uit het in de wagen gevonden onderhoudsboekje is wel een naam opgedoken, maar ook deze vermeende eigenaar heeft niks van zich laten horen. Een check door de politie leverde ook geen spannend nieuws op. De wagen zou niet gestolen zijn of gebruikt bij criminele activiteiten.

    Volgens een woordvoerder van de garage kunnen ze de auto niet zelf wegslepen omdat een van de achterassen los zit. Omdat bureaucratie overal ter wereld een monster is kan het dat het vier maanden geleden is dat de garage de lokale overheid verzocht de wagen weg te slepen. De Kafkaëske situatie duurt voorlopig nog voort, de gemeente heeft namelijk aangegeven binnenkort pas naar het wegslepen van de auto te kijken. De C-klasse zal dus nog even stof moeten happen.

    We hopen dat het daadwerkelijk verwijderen van de auto (zo medio 2017 schatten we) uitgevoerd zal worden door Peppie en Kokki in een demonstratie van nog meer incompetentie en besluiteloosheid, maar dan van een wat vrolijker soort. (Bron: Birminghammail)

  • De autowereld is een harde. En niet alleen voor de grote namen. Ook Bikkel Sportscars is niet meer.

    We snappen dat het geheugen even opgefrist moet worden. Bikkel Sportscars was het Nederlandse automerk dat […]


  • De jongste telg uit de Corvette familie zal waarschijnlijk niet in Zuid-Korea verkocht worden. Het geluid dat de Amerikaan uitstoot is volgens de Koreaanse normen namelijk te gruwelijk vet.!–more–

    Terwijl […]


  • Het volgende model is gestoken in de herfst/winter-collectie van Hamann. Kijk eens hoe elegant ze er bij staat.!–more–

    Hamann onthult zijn nieuwe lijn wielen voor de M4 cabrio. Gestoken in Sakhir Orange lak […]

  • Mercedes zal zijn exclusieve Maybach-badge op meer varianten gaan plakken.

    Yep, de Mercedes-Maybach S600 krijgt broertjes! Het ultieme slagschip van Daimler blijft geen enig kind, het gerucht dat al eerder de […]


  • Je liefsten verdienen natuurlijk een veilig en schoon onderkomen. En dan bouw je een huisje, speciaal voor je schatjes.!–more–

    Een Oostenrijker heeft een custom garage gebouwd voor zijn Chevy Nova’s. Omdat […]


  • NASCAR is de autosport voor echte mannen. Brullende V8-motoren, reclame voor bier, rubbin’ is racing’ en af een toe je wijf een mep verkopen. Wacht, wat was dat laatste?!–more–

    De stelling van deze week is […]

  • In het noorden van Irak leggen IS-strijders nog steeds beslag op olievelden en raffinaderijen. De olie die hiermee wordt buitgemaakt gaat op de zwarte markt van hand tot hand voor $20 per vat.

    De olieprijs […]

  • Nico Rosberg heeft op het circuit van Interlagos teamgenoot Lewis Hamilton afgetroefd en zo het verschil in kampioenschapspunten teruggebracht tot slechts 17. Felipe Massa legde in zijn thuisrace beslag op de derde plaats.

    Rosberg, die van pole startte kon vanaf de start zijn teamgenoot goed voorblijven en hield de leiding stevig in handen. Ondertussen moest Hamilton rekening houden met de Williams van Massa in zijn achteruitkijkspiegels. Aan het einde van de rit bedroeg de achterstand van de Braziliaan mede na een blunder in de pit waarbij hij stopte bij de verkeerde pitbox echter veertig seconden.

    Hoewel Rosberg zijn leidende positie wist vast te houden na de eerste serie pitstops was het Hamilton die de snellere leek totdat hij vlak voor de tweede serie stops de controle over zijn wagen verloor en van de baan spinde.

    Achter Massa waren het Jenson Button en afzwaaiend kampioen Sebastian Vettel die hun rondjes reden op plaatsen vier en vijf. Valteri Bottas die als vierde startte zag zijn race in het water vallen door technische problemen tijdens zijn eerste pitstop, hij finisht uiteindelijk als tiende achter Force India’s Nico Hulkenberg en Kevin Magnussen van McLaren.

    De rode brigade reed de gehele race bij elkaar in de buurt. Fernando Alonso legde op de streep beslag op de zesde plek, hij wist Kimi Raikkonen voor te blijven, mede door een probleem tijdens diens pitstop.

    Tegen de slotfase van de race wist Lewis Hamilton het verschil tot zijn leidende teamgenoot terug te brengen tot een halve seconde. Rosberg hield zich koel en wilde van geen wijken weten en reed na iets meer dan anderhalf uur racen als eerste onder het zwart-wit geblokt door.

    Daniel Ricciardo, derde in het kampioenschap, viel uit met ophangingsproblemen. Romain Grosjean was de enige andere uitvaller.

    De volgende race in Abu Dhabi is de laatste van het seizoen. Met een dubbel aantal toegewezen punten in de laatste race zal het kampioenschap dus in de woestijn beslist worden op 23 november.

    Uitslag
    1. N. Rosberg Mercedes 1:30:02.555
    2. L. Hamilston Mercedes + 1.457
    3. F. Massa Williams +41.031
    4. J. Button McLaren +48.658
    5. S. Vettel Red Bull +51.420
    6. F. Alonso Ferrari +1:01.906
    7. K. Raikkonen Ferrari +1:03.730
    8. N. Hulkenberg Force India +1:03.934
    9. K. Magnussen McLaren +1:10.085
    10. V. Bottas Williams +1 ronde
    11. D. Kvyat Toro Rosso +1 ronde
    12. P. Maldonado Lotus +1 ronde
    13. J. Vergne Toro Rosso +1 ronde
    14. E. Guitiérez Sauber +1 ronde
    15. S. Perez Force India +1 ronde
    16. A. Sutil Sauber +1 ronde

    Niet gefinisht
    R. Grosjean Lotus +8 ronden
    D. Ricciarde Red Bull +32 ronden


  • Dit filmpje is een van de redenen waarom je blij mag zijn dat je in deze tijd leeft. Vijftien jaar geleden hadden ze deze waanzin nooit zo mooi kunnen vastleggen op film als nu.!–more–

    Een UTV (Utility Task […]


  • Ford heeft de technologie en know-how in huis om een grote elektrische auto te bouwen die de Tesla S het vuur aan de schenen kan leggen. Maar dat doen ze lekker niet…

    Dat zei Ford CEO Mark Fields […]

  • Groot nieuws uit China nu. De Great Wall Haval H9 komt er aan, en hij is omvangrijk.

    Great Wall Motors introduceert begin 2015 hun grootste model tot nu toe, de Haval H9. Dit nieuwe vlaggenschip meet van kop tot staart maar liefst 4856mm. Het kerkgebouw wordt bij de introductie geleverd met een 2.0L turbo gekoppeld aan een zestrapsautomaat die 218 pk en 324 Nm naar alle vier de wielen brengt. De viercilinder wordt eind 2015 vergezeld door een 3.0 V6 turbo die 333 pk ophoest bij 480 Nm koppel.

    Prijzen voor de viercilinder beginnen bij 229.800 yuan (€30.084) en als je het bont maakt gaat het tot 279.800 yuan (€36.630). De V6 is te bestellen voor minstens 270.000 (€35.347), en maximaal 290.000 yuan (€37.965)

    Als het gaat om prijs kan de H9 concurreren met de Honda CR-V en de Volkswagen Tiguan, maar het Chinese merk, dat op de thuismarkt wel degelijk concurreert met voor ons bekende merken, biedt voor die prijs wel een veel grotere auto. Dan moet je het, in tegenstelling tot de genoemde concurrenten, wel doen zonder zelfdragend chassis, maar dat is volgens de Chinese fabrikant juist een voordeel bij het off-road rijden.

    [lg_folder folder=”0_Divers/Great_Wall_H9/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]


  • Voor wie vroeger nooit op de muren mocht tekenen is er nu een uitlaatklep. Met deze installatie klieder je je hele muur vol auto’s zonder dat mammie boos wordt.!–more–

    Deze ‘design-wand’ door We-Inspire zou […]

  • De mens is in staat tot ongelooflijke gruweldaden. Het laten wegteren van 36 Corvettes is er een van.!–more–

    De droom van iedere autoliefhebber kwam uit voor Dennis Amodeo, een timmerman uit Long Island. In […]


  • Deze BMW M1 Procar is een sexy beest en Masakuni Hosobuchi is een Japanse bofkont.!–more–

    Hosobuchi is voorzitter van BMW Club Japan en zit ruim in de slappe was. De beste man is namelijk eigenaar van alle […]

  • Vroeger werd hier automatenkoffie gedronken door heren in blauwe overalls met vieze handen. Nu wordt er op de bank espresso gedronken door een gast met een sjaaltje.

    De woonboerderij is wat passé aan het worden. Iedere welgestelde yup die iets voorstelt heeft er inmiddels eentje. Maar er zijn natuurlijk ook andere gebouwen die onlosmakelijk verbonden zijn met noeste arbeid. En in die gebouwen kan natuurlijk gewoon een designkeuken geplempt worden.

    Het slachtoffer is dit keer een voormalig garage in de Amsterdamse Pijp. Het resultaat: een woning waar kinderen niet welkom zijn. Maar dat licht, oh, dat licht.

    [lg_folder folder=”0_Divers/Omgebouwde_garage/” count=”8″ cols=”4″ paging=”true”]

  • Bij verschillende snelheden gelden verschillende regels. Dat ontdekte de bestuurder van deze beestachtige GT-R terwijl hij met 350 per uur voortjakkerde.

    Tuner Extreme Turbo Systems, houdt zich bezig met extreme turbosystemen (vermoeden wij). En om je officiële certificaat van hardcore-zijn te behalen moeten je creaties natuurlijk getest worden. ETS voelde hun Nissan GT-R stevig aan de tand met een dragrace over een halve mijl.

    De GT-R bereikte een snelheid van 354 km/h binnen de 804 meter en alles leek in kannen en kruiken. Maar rustig van je gas en uitrollen zoals de instructeur je dat geleerd heeft blijkt iets anders uit te pakken bij goddeloze snelheden. Na de finish begint de Japanner te spinnen en raakt met zeer hoge snelheid van de weg. Dat de wagen niet omrolt (check deze) als hij al tollend op het onverharde terecht komt mag een wonder heten.

    De test was dus een dubbel succes. Niet alleen werd er een waanzinnige snelheid bereikt, de bestuurder kreeg ook een iets strakker kontje door het extreme samenknijpen van de billen.

    [gv data=”f2hQw49Q6Kk”][/gv]

  • Load More