-
IrT commented on the post, Elektrische Volvo krijgt ethanol-kacheltje, on the site Autoblog.nl 9 years, 10 months ago
@Bara:
Ik snap wat je bedoelt maar om nu als bron een klein artikeltje in ” De Morgen” te geven, vind ik persoonlijk wat pover. De groenere prototypes die het WWF voor ogen heeft zullen ook zeker niet de zuiver elektrische voertuigen aangezien deze globaal gezien meer uitstoot hebben dan de verbrandingsmotoren. Dit staat beschreven in hun paper…[Read more] -
IrT commented on the post, Zweedse Baldos II verbruikt 1 op 172, on the site Autoblog.nl 9 years, 10 months ago
Inderdaad wel heel zuinig, maar het verbruik van een auto is de voorbije jaren dan ook vooral gestegen/minder sterk gedaald door het toenemend comfort,neem alles weg en ja dan kan je wel wat maken natuurlijk.
Hier wil ik de NCAP score ook wel eens van weten. -
IrT commented on the post, Het alternatief voor kilometerheffing is duurdere benzine?, on the site Autoblog.nl 9 years, 10 months ago
De brandstofprijs verhogen is wel iets dat de mensen direct voelen als ze betalen, waardoor er een mentaliteitswijziging kan komen. Vergelijk de procentuele stijging van benzine de laatste 60-70 jaar eens met de stijging van andere prijzen. Dan zie je dat de benzine eigenlijk redelijk gelijk is gebleven, dus het zou logisch zijn moest deze in…[Read more]
-
IrT commented on the post, BMW Vision ED-concept op Brusselse beursvloer, on the site Autoblog.nl 9 years, 11 months ago
@M-lover:
een mooie foto ivm met de aerodynamica:niet dat je er veel wijzer uit wordt, maar het schijnt te werken 😉
-
IrT commented on the post, BMW Vision ED-concept op Brusselse beursvloer, on the site Autoblog.nl 9 years, 11 months ago
@mc,
In mijn vergelijking stonden niet enkel benzine of diesel uitvoeringen. Het was een voorstelling van het hele gamma(met zowel diesel als benzine). Ik heb dit ook even voor de BMW 3 reeks(zonder de M versie) gedaan, dit komt tot (4.1 l – 9.7l). Als je echt de efficiëntie van motoren wilt gaan vergelijken moet je trouwens het specifiek…[Read more]