• Leuke muziek voor een Rus, tja beetje overstuur die M6, hoewel 90 km/u in afrit dat stelt normaal niet echt veel voor. Mits je niet te scherp instuurt. Net voor dat hij afslaat remt hij zo sterk af dat de auto wat in onbalans raakt en de weg was daar net wat smaller. Verder uitstekende […]

  • Die toeter houdt het nog knap lang uit. Wordt nog een duur garantie grapje voor Ferrari, nu ze weten dat het door licht ontvlambare lijm in de achterste wielkuipen komt. Zouden ze dat in meer van die licht ontvlambare Italiaanse exoten gebruiken? Wat je ziet helaas die vaker in de fik vliegen.

  • Tja, een witte auto poetsen kan ik ook, dat is de meest simpele kleur om te poetsen. Nu nog een zwarte zonder metallic of beschermende coating dat is pas onbegonnen werk. Gelukkig is de rat-look tegenwoordig in, bespaart veel poets werk. Misschien komt de bug-look ooit in de mode dan hoef ik de voorzijde minder te ontdoen van de vreselijke insecten.

  • Wel een simpele crosser, anders zo die politiewagen hem niet kunnen bijhouden. De rambeugels zitten er niet voor niets op, maar die kun je wat moeilijk bij een moterrijder gebruiken. Dan maar wachten tot er iets misgaat en dat duurt niet lang als het geen racemotor is en/of je niet op de weg kunt blijven.

  • trollhattan commented on the post, Saab Turbo X, on the site Autojunk.nl 9 years, 5 months ago

    Gelukkig kun je de kolk in de tank niet horen, die is ook behoorlijk heftig. Reken bij deze rijstijl op een liter of 17 per 100 km. Die uitlaat wordt bij lange ritten ook wat teveel van het goede, de Hirsch uitlaat voor deze auto is wat beter afgestemd en dreunt niet zo veel. Maar die leggen ze er wel gratis onder als je deze auto koopt.

  • Tja, goedkoop is duurkoop. Probleemloos dat is wat overdreven, die smalle ballon banden van die Fiat lopen bijna van de velg. Aus sicherheit grunden zouden dit soort topzware gedrochten verboden moeten worden. Gelukkig hebben ze standaard dakrailzen, kun je daarop doorglijden.

  • trollhattan commented on the post, Spyker Aileron, on the site Autojunk.nl 9 years, 6 months ago

    Oogt toch als een goedkope knutselbak, maar ja, daarom wordt hij ook amper verkocht. Daarnaast zien ze er van binnen uit als de eerste beste goedkope hoerenkast. Ga toch gewoon naar Alpina, AMG of Brabus, daar weten ze wat kwalitatieve afwerking is. Als het niet zoveel mag kosten de gewoon een door Geiger getunde Yank, b.v. de Dodge Challenger…[Read more]

  • Gewoon mee bij een Duitse tuner langs rijden, die brengen hem voor een paar duizend euro wel echt op draf. Standaard auto’s zijn altijd een beetje saai om iedereen te plezieren, zeker nu ze ook nog zuinig moeten zijn en de milieueisen een zware rol spelen.
    Die begrenzer kunnen ze er ook uithalen, wat 250 km/u dat gaat toch wat vervelen op de…[Read more]

  • Prachtige auto, maar wat gaat die hier weer kosten met al die sjacheraars er tussen en uiteraard die hebberige lui van de fiscus. Zo’n duinbrandje in Bergen dat is toch heel wat meer CO2 dan je met dit beest uitstoot. Nu nog een echte automaat er in dat rijdt toch wat lekkerder dan zo’n handbak.Kun je alle aandacht op de stuurkunst richten, wat…[Read more]

  • Gezien het grote aantal scootmobielen die vrijwel allemaal zo’n draaistoel hebben, zijn er ook veel mensen die hier iets aan hebben.
    Overigens, dat zat o.a. al in de Ford Thunderbird in 1965, uiteraard electrisch bediend. Dus echt nieuw is het niet.

  • Dat 1.6t motortje komt wel zo uit de Opel Astra, wel wat minimaal voor zo’n zware slee als die 9.5 NG. Zelfs een DI versie kan er niet vanaf. Nee dan is Alfa Romeo wel ff beter bezig op motoren gebied. Steek die AR/1750TB er maar in dat is moderne motorentechniek. Als een een FIAT diesel in past kan dat ook wel. Lijkt nog wat te veel op de oude…[Read more]

  • Een van de mooiste standaard uitlaatsounds.Dat is al een goede rede om zo’n prachtige MC te kopen. Begint het toch want te veel te worden dan kan dat klepje in de uitlaat nog dicht.Ideale uitvinding van de soundingenieurs, moesten ze meer doen, spaart weer een ritje naar de uitlaat-tuner.

  • P.s.
    Twee dubbele pijpen dat past niet echt bij zo’n moderne auto, dan liever twee trapezium vormige uitlaateinden of wat ovaals. Eigenlijk hoeft ik die uitlaatpijpen niet te zien, als de uitlaat maar de juiste diameter en flow heeft en vervaarlijk gromt. Als het toch ultra sportief moet dan komen ze uit de onder-zijkant van het achterspatbord,…[Read more]

  • Dit nieuwe type is toch een stuk aantrekkelijker dan die dwijlende oude C70, gelukkig is de T5 er nog, want die zal wel verdwenen met al dat CO2 geleuter. Jammer dan ze niet een two tone versie hebben, wit of rood met een zwart dak. Wat doet die afschuwelijke pook daar, is dat wat van Heico? Echt super dikke wielen zijn ook niet echt nodig, dat…[Read more]

  • Tja, moeten wat extra cabrio’s verkopen want het goed niet zo goed met de C70.
    Natuurlijk heeft een cabrio ook een stoffen kap, dat ziet gewoon beter uit.
    Anders had die A5 ook wel een stalen kap toch, die verkoop wel als een speer.
    Die tweede jongen vindt het maar niet, die partner ruil.

  • Kijk eens aan, gewoon een Opel Insignia met Buick sausje.
    Schijnt een 4 pits DI blokje in te zitten van jawel, de Opel GT, die roadster die pas in de opruiming is gegaan.
    Dat is weer hetzelfde als de Saab B207 motor maar die heeft dan geen Direct Injection.
    Zo blijven ze bij GM wat goochelen met de onderdelen uit het concernmagazijn. In de…[Read more]

  • Die GM Saabs zijn ook wel interessant, dat Vectra chassi was trouwens behoorlijk verbouwd door Saab. De 9.3 Viggen spreekt ook wat meer aan zeker in de Abbott en Hirsch uitvoeringen met 325 pk. Ook leuk de V6 versies van de 9.3 Sport met Hirsch tuning en zelfs de 9,3 Sport 2.0T met 4 pitter een Maptun tuning met 325 pk. Die lusten wel een paar…[Read more]

  • trollhattan commented on the post, BMW e30 316i, on the site Autojunk.nl 9 years, 10 months ago

    Toen ik nog jonger was heb ik ook twee van de 316/E30’s gehad. De laatste met wat Hartge goodies. 316 is meestal wel 1.766 cc, eigenlijk dezelfde motor dan de 318. Als je toch zo’n E30 koopt dan met een 6 cylinder, dat past wat beter in het uitstekende concept en maakt nu financieel niet zoveel uit. Eigenlijk de ideale auto als je iets van vóór 1…[Read more]

  • Tja, er zijn wel meer bekende karakteristieke merken die op de rand van de doodskist hebben gebalanceerd en er zelfs zijn in gevallen. Vele zijn meerdere malen net van de rand weggetrokken door concerns of zelfs weer tot leven gewekt zoals Bugatti. Living on the edge hoort er bij als je bijzondere wagens maakt. Zelfs Porsche viel door riskante…[Read more]

  • trollhattan commented on the post, Iemand een idee?, on the site Autojunk.nl 9 years, 11 months ago

    Vergadering van voetbal bobo’s? of gaat Dirk Scheringa in België verder met de kluit besodemieteren?
    Doe mij trouwens maar een Brabus Rocket, toch wat heftiger dan die Lorinser en/of AMG. Daarnaast zijn die grote Mercedesen gewoon te lomp om nog sportief te zijn.

  • Load More